fredag 29 februari 2008

Lång paus

...med bloggandet blev det. Förra veckan blev intensiv med en del viktiga beslut som skulle fattas. Spännande saker! Återkommer...


Den här veckan har vi haft sportlov. För att få uppleva riktig vinter åkte vi i nordostriktning till en skidort som heter Ukkohalla. Snödjupet var kring 1 meter och landskapet sagolikt vackert! Så nu har jag inga husbilder att visa men här åker vår minsting (6 år) motorkälke för första gången. Min man tyckte att bilden kan liknas vid cowboyen som rider in i solnedgången, så det är det närmaste "lantliv" jag har att visa...

Dottern var trogen sin stil och skidade med pilotglasögon och basker!

6 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Oj vilka härliga bilder! :-)

Vi var ner till södra finland i helgen, och när vi körde upp från åbo körde vi förbi en skylt där det stod uttermossa... Nära kristinestad. Är det där någonstans ni bor? :-)
Jag blev helt till mig när jag såg skylten! :-)

Ha en skön helg!

Lantliga drömmar sa...

Okej, då vet jag! :-) Tycker det är så kul att se byar/skyltar där jag numera vet att någonstans i närheten kanske bloggvänner bor :-)

Ha det gott!
/Heidi

Bergagårdens Lina sa...

jättefina bilder!

Jag blir så sugen på sportlov!!!

Kamomilla sa...

Underbart med så mycket snö! Och vilken cool skiderska! :D De är roliga de där barnen!..

sabina sa...

Låter som om ni haft det bra! Vilken tuff skidåkerska!

Mitt Egnahem sa...

Underbara vinterbilder! Hos oss är det så gott som vår. Åkte en dag lite längre norrut i Värmland för att få se lite snö på sportlovet. Ha det! Mvh Mitt EGnahem
Ps Cool outfit på dottern!