måndag 14 januari 2008

Tjugondag Knut

...dansade nästan allt ut som fanns kvar av julen. Blev lite irriterad på att jag själv fick plocka undan allt. När det ska plockas fram finns det minsann en massa unga och pigga hjälpredor som vill pynta hela huset men det är tydligen inte lika intressant att städa undan... Nåja, snabbt gick det men jag ville inte städa undan den här kransen av blåbärsris:


Den får nog ligga framme ett tag ännu. Och jag har inte heller bytt gardinerna i köket eftersom de rödrutiga inte enbart är "juliga" utan mera "lantliga". Fast jag tror nog att jag snart ska byta till de vita som vi vanligen har i köket. Nu vill jag ha mera ljus i det här evigt ruggiga vintermörkret!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag känner igen detdär när det ska pyntas, då har man hjälpredor, men när det ska bort är det inte så kul...
Jag har likadana rödvit rutiga gardiner i grovköket, de får nog hänga med ett tag till, tycker de är fina!
Jättefin soffa och bild!

Anonym sa...

Hej!
Du nämde i ett tidigare inlägg att ni besökt en antikaffär i Karleby, skulle du kunna berätta vad den hette?
Vi är nämligen på jakt efter ett gammalt skrivbord, tycks vara svårt att hitta detdär perfekta.
Tack på förhand!

sabina sa...

Kransen är söt! Har inte tänkt på att göra en av blåbärsris...

Tack för tipset om toalettstolen!

Willewira sa...

Håller med dig! Det är så roligt innan jul, men att plocka undan allt. Nej, då har ingen tid...

Instämmer även med föregånde bloggare - blåbärsriset är väldigt fint. Har heller aldrig tänkt tanken...Lingonris, ja, men inte blåbärsris.
Det är det som är tjusningen med bloggeriet - man får så mycket tips.
Tack!
/Willewira

Willewira sa...

Hej igen!
Som tack för en mysig blogg så ger jag dig utmärkelsen "YOU MAKE MY DAY".
Har listat dig på min sida...

http://morkarinstappa.blogspot.com/

Ha en riktigt skön helg!
Och tack än en gång...
/Willewira