fredag 11 januari 2008

Rensa avlopp


..är ju inte så kul. Tyvärr kan man inte undgå det fastän man har ett tvättställ som ser trevligt ut... Vi märkte före julen att det började dra sämre men vi har bara skjutit på den mindre trevliga uppgiften att rensa rören! Men nu är det nog dags.

Kommoden köpte vi från en antikaffär här i vår by. Den var lite skamfilad och marmorskivan hade en hel del fula fläckar som inte gick att ta bort, men då behövde vi ju inte ha sååå dåligt samvete för att vi "förstörde" en antikvitet genom att borra hål i skivan för vatten och avlopp. Marmor är ett vackert men mycket poröst material som lätt suger i sig och blir fläckigt. Handfatet beställde jag från ett företag i Vanda (som jag inte kommer ihåg namnet på) och blandaren är från Damixa. När vi köpte kommoden fanns det en emaljerad potta inne i skåpet. Den fick vi på köpet!

4 kommentarer:

sabina sa...

Japp, det känner jag igen! Rörproblemet alltså... stackars gubben får så lov att ta hand om den saken här hos oss! Jag är ute efter ett liknande handfat till vårt wc på vinden. Får kolla runt lite till!

Anonym sa...

Jättemysigt badrum!
Ni ser ut att ha likadant klinkers som vi har i badrummet!

Bergagårdens Lina sa...

Vilket otroligt projekt ni måste ha genomfört! Jättefint hus! Vad glad jag blir att jag hittat till din blogg!

Unknown sa...

Hej.
Har sett din mycket smakfulla kommod med handfat på din blogg. Min fru och jag håller som bäst på att renovera ett torp från mitten på 1800-talet och vi har också kommit över en gammal skamfilad kommod och söker handfat. Vår idé är att göra som du gjort men har ännu inte hittat något passande handfat. Har du någon möjlighet att tipsa mig om var du hittat det som är på bilden?

Tack på förhand.
Med vänlig hälsning
Kenneth Svensson (Borås, Sverige)
+46704438530